Voorbereiding dag 3 - Reisverslag uit Hasselt, Nederland van John kuil - WaarBenJij.nu Voorbereiding dag 3 - Reisverslag uit Hasselt, Nederland van John kuil - WaarBenJij.nu

Voorbereiding dag 3

Door: John kuil

Blijf op de hoogte en volg John

25 April 2015 | Nederland, Hasselt

Zaterdag 25 april,
Afstand Uithuizen Hasselt 117,5 km

Dit is voor mij de laatste dag van de pelgrims driedaagse Sint Jacobiparachie naar Hasselt.

S,morgens vroeg opgestaan en bij het inpakken ontdekte ik dat er voor mijn bagage een systeem moet komen, want als chaoot die ik ben had ik moeite om mijn bagage op de juiste wijze weer in de tassen te krijgen. De ervaren Pelgrims of vakantie fietsers hadden dit snel voor elkaar maar voor mij was het een beetje improviseren.Hierbij kwam ik tot de ontdekking dat ik teveel had meegenomen,maar uiteindelijk is het gelukt.
Bij het vertrek begon het licht te regenen en er stond een straffe zuiden wind. Van Uithuizen naar Hasselt is dat dus tegen. Een lang lint van bont gekleurde fietsers trok door het Groningse stad en land. Een geldig gezicht. In de stad Groningen deden enkele fietsers zich voor als verkeersregelaar en hielden het overige verkeer tegen bij verkeerslichten
en kruispunten.
Een ander leermoment deed zich voor. Zorg op tijd voor eten. Voor het ontbijt had ik nog drie mueslibollen en ik was vergeten om voedsel bij te kopen. Stom dus. Toen we bijna door Groningen heen waren zag ik een Aldi. Even stoppen om wat te kopen helaas geen klein brood maar wel een kg bananen. Deze genomen bij de kassa 6 klanten voor mij en een kassadame die veel tijd had. Dus het wachten duurde extra lang.
De overige pelgrims waren doorgefietst.
Wij zo goed als het kon er achteraan. Wij is Martin, een van de mede orginisatoren die bij mijn fiets was blijven wachten.
De route beschrijving was op dat moment niet duidelijk zodat we waarschijnlijk een afslag of bij een kruising verkeerd zijn gereden.
Maar navigatie systemen brachten uitkomst en zorgden ervoor dat we weliswaar via een andere route bijna gelijk in Vries aankwamen dit was de volgende stop in onze route.
Onderweg bananen gegeten en in Vries een heerlijke kop soep en een uitsmijter. zo nu kon ik er weer tegen.
Op naar Hasselt via Assen en langs de Drentse Hoofdvaart naar Meppel en Zwartsluis.
In Hasselt werden we in het oude gemeentehuis ontvangen met koffie en cake en frisdrank en een nootje.
We kregen een rondleiding met uitleg over de ramen en de oude spullen die daar te zien waren.
Hier heb ik mijn mede pelgrims gedag gezegd en ben de laatste 15 km naar huis gefietst.
Thuis om ongeveer 20.00 uur

• 10 Mei 2015 - 16:22

Hans:

hey John,

Morgen begint het. Ik wens je een fijne eerste etappe. Bij aankomst staat er een koud drankje voor je klaar.

Hans en Sonja

• 11 Mei 2015 - 10:06

Ronald En Janny:

Hallo John,

Je bent net vertrokken onder escorte van je fiets maten.

Wij wensen je veel succes en zullen je volgen volgens de website waarbenjij.nu

Groet Ronald en Janny