de laatste lootjes - Reisverslag uit Melide, Spanje van John kuil - WaarBenJij.nu de laatste lootjes - Reisverslag uit Melide, Spanje van John kuil - WaarBenJij.nu

de laatste lootjes

Door: John Kuil

Blijf op de hoogte en volg John

17 Juni 2015 | Spanje, Melide

Afstand gisteren ongeveer 65KM Villafranka del Bierzo - Samos
Afstand vandaag Samos -Melide ongeveer 74 km
De laatste kilometers staan voor de boeg.
Ik ben op dit moment in Melide. een kleine 50 km voor Santiago maar mijn routeboekje gaat wat om dus nog 60 km fietsen en dan kom ik in Santiago aan.
Gisteren was een stevige dag de klim over de Ceibreiro de klim is bijna 30km lang en kent stijgingings percentages van 8 tot 10 % ik heb er ongeveer 4 uur over gedaan om boven te komen inclusief een klimmetje van 1,5 km wat ik verkeerd had gedaan. Dus boven bij Fabia een doodlopende weg en omkeren en weer naar beneden. Balen.
Maar goed gestopt in Samson en daar Peter uit Australie ont moet.
We hebben samen een biertje gedronken en hij heeft mij aangeraden het klooster te bezoeken. Het was zeer indrukwekkend.
Het klooster van SAMOS is een paar maal afgebrand en gerestaureerd.
Er is zo te zien veel geld geinvensteerd om het te herstellen.
Morgen ga ik naar Santiago op zoek naar een bus die mij heen en terug naar Finister kan brengen en naar vervoer naar huis.
Groet aan allen
John
Tot op dit moment gefietst 2863 km

  • 17 Juni 2015 - 17:46

    Klaas Kuiterman :

    Hallo John
    Mooi dat je einddoel bijna is bereikt, goed gedaan jongetje van 65 plus.
    Binnenkort thuis weer aan sluiten bij onze fietsclub.
    Goeie reis huiswaarts.
    Gr Klaas en Miny vanuit zonnig Luxemburg

  • 17 Juni 2015 - 19:07

    Jeroen:

    Hallo John, fantastisch nieuws. Jouw grote uitdaging bijna volbracht. Alvast een diepe buiging. Ik kan mij voorstellen, dat je snel naar huis wilt, maar...... geniet ook een paar dagen in Santiago! De kers op de taart.

    Groetjes,
    Miranka en Jeroen

  • 17 Juni 2015 - 19:31

    Ronald En Janny:

    Hallo John,
    Een hele goede prestatie van je, dus het laatste stukje is een makkie.
    Petje af.
    Wij hopen dat je een goede terugweg kunt vinden en je weer in alle gezondheid op 2 juli kunnen zien, we komen dan terug van vakantie.
    Geniet nog in het mooie Spaanse land.
    Groeten Janny en Ronald

  • 17 Juni 2015 - 20:05

    Rinus:

    Maat,
    Wat geweldig dat je er bijna bent. Ik ben heel benieuwd hoe je het avontuur hebt beleeft.
    Ik hoop dat je snel een goed vervoer naar huis kunt vinden, maar dat zal vast wel lukken. Een jongen uit Hoonhorst heeft dat ook voor elkaar gekregen.
    Veel succes en ik hoor wel van je als je terug bent.

    Rinus

  • 17 Juni 2015 - 20:34

    Karin :

    Fantastisch John, je einddoel is in zicht.

    Groetjes Karin

  • 17 Juni 2015 - 21:49

    Caroline:

    Hoi John,
    Een echte Kuil geeft niet op, dat heb je maar weer bewezen. Geniet van je overwinning !!! Ik heb echt diep, diep, respect voor je Dikke kus,
    Je nicht, Caroline.

  • 17 Juni 2015 - 21:58

    Henk:

    john,
    Grote klasse. Nog 1 dag en dan kun je je laten inschrijven in Santiago. Jou certificaat ophalen en je bent voor altijd geregistreerd in het grote boekwerk van allen die je zijn voor gegaan. Ik neem echt mijn petje voor je af. Uit jou verhalen lees ik tussen de regels door dat het soms best wel zwaar en moeilijk is geweest. Het hele verhaal zullen we straks wel horen als we met alle fietsvrienden weer heerlijk op een terrasje zitten. John geniet dadelijk nog een paar dagen in Santiago.
    Ook proficiat van Marianne
    Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Melide

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2015

4 dagen Santiago en naar huis

17 Juni 2015

de laatste lootjes

12 Juni 2015

van Burgos naar villacalzar

09 Juni 2015

Spanje

29 Mei 2015

Rocomadour
John

Sinds 11 september 2013 met en maand delay met pensioen. Werkgever Sodexo voorheen Van Hecke Lid van WTC Telecom. Werkt als vrijwilliger bij WIJZ in Zwolle. Getrouwd met louise. 2 dochters 5 kleinkinderen

Actief sinds 02 Mei 2015
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 7498

Voorgaande reizen:

02 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: