De voorbereiding dag 2 - Reisverslag uit Uithuizen, Nederland van John kuil - WaarBenJij.nu De voorbereiding dag 2 - Reisverslag uit Uithuizen, Nederland van John kuil - WaarBenJij.nu

De voorbereiding dag 2

Door: john kuil

Blijf op de hoogte en volg John

24 April 2015 | Nederland, Uithuizen

De tweede dag is voor de mede pelgrims de eerste dag.
Deze dag fietsen we va Sint jacobieparochie naar Uithuizen. afstand 101 km

De dag begint met opstaan na de eerste nacht in mijn tentje, redelijk geslapen maar het is toch iets anders als onze boxspring thuis van 180x200.
Maar met het hoofd naar buiten en daar is een dikke mist, die een mooie dag aankondigt.
De tent was kletsnat ( als dat maar goed gaat) toch maar inpakken geen keuze.
Verzamelen in Sint Jacobiparochie en met nog ruim 40 andere pelgrims op pad .Met een strakke wind in de rug een stralende zon in het gezicht gingen we op pad. Boven langs de Waddenzee via de Zwarte Haan naar Dokkum en van daar langs schitterende natuurgebieden naar zoutkamp en de finish was in Uithuizen.
We werden daar geweldig ontvangen, en hebben een rondleiding in de kerk gekregen.
Na de ontvangst naar de camping en de kletsnatte tent opgezet.
Gelukkig was er veel wind en zon zodat de tent met een 0,5 uur weer droog was.
S,avond hadden we een gezamenlijke maaltijd( stampot buffet) deze werd zoals een Pelgrims maaltijd betaamd geserveerd met een glas wijn.
Met nog lang na kletsen op de camping met mede pelgrims rond elf uur naar bed.
Goed geslapen.

• 03 Mei 2015 - 21:19

Jan Klein Herenbrink:

John zoals ik het lees zijn de proef dagen goed verlopen. Nog 1 week en dan gaat het echte werk beginnen. Ans en ik Jan wensen je veel succes met deze onderneming.Hopelijk zullen we nog vele reisverslagen lezen. En komt je wens om Santiago te halen uit