Troyes - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van John kuil - WaarBenJij.nu Troyes - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van John kuil - WaarBenJij.nu

Troyes

Door: John kuil

Blijf op de hoogte en volg John

20 Mei 2015 | Frankrijk, Troyes

CHALONS EN CHAMPAGNE - TROYES 95 KM

Vanmorgen bij de aanvang van de rit van vandaag Hans ontmoet in een kleine winkel in het zuiden van Chalon en Champagne .
We zouden samen een klein stukje se stad uitrijden en daarna zouden we gescheiden verder fietsen ik wist niet of ik deze fietser kon bij houden.
Hans is 37 jaar en komt uit Zwolle bij Groenlo.
We hebben de hele dag samen gefietst
Net na de lunch die we samen hadden gebruikt in een klein dorp werden we door een Franse Braziliaan uitgenodigd om een kop koffie bij hem thuis te drinken. dit kwam goed uit want op dat moment begon het hard te regenen uit een van de talloze buien waar die we hele dag om ons heen zagen vallen.
De Braziliaan vertelde over zijn familie in Brazilie die hij miste en was op bezoek bij zijn moeder.
Leuk zo,n ontmoeting.

Gisteren en eergisteren heb ik Cees ontmoet.
Cees wil binnen een aantal weken naar Santiago fietsen we hebben twee maal samen op de camping gegeten en s,avonds nog een glaasje wijn gedronken.
Cees Fietst graag alleen maar vind het leuk om met mede pelgrims op de camping wat te eten of te drinken.

Verder heb ik nog echtpaar ontmoet deze mensen hebben de tijd en fietsen op hun gemak naar Santiago maar ik moet zeggen het zijn ervaren fietsers, want de 95 km van vandaag hadden ze in de zelfde tijd afgelegd als wij.

Ik heb nog meer verhalen maar ik schrijf dit nu op een laptop van de beheerder op de camping. Het is 21.00 uur en ik moet voor morgen nog een paar dingen voor bereiden.
Dus tot de volgende keer als ik weer een pc of laptop te pakken kan krijgen.

  • 20 Mei 2015 - 21:52

    Klaas Kuiterman:

    Hallo John.
    Je bent nu in Troyes ,dit is al voorbij Parijs.We blijven je met belangstelling volgen.
    Ik zou zeggen HDKS,ik hoop dat je weet waar die afkorting voor staat.
    Fijne reis verder hgr Klaas en Miny

  • 21 Mei 2015 - 09:17

    Dorith Droog-Roestenburg:

    Beste John, had van mijn broer Mark de link doorgekregen , leuk om je te volgen, succes groeten, ook van moeder Mies.

  • 21 Mei 2015 - 10:04

    Nel Gockel:

    Leuk John om te lezen dat je even met Hans, onze zoon, bent opgetrokken.
    Goeie reis verder en veel plezier!! Nel Gockel.

  • 21 Mei 2015 - 15:10

    Wim Heite:

    John, je bent goed op weg. Leuk om je verhalen te lezen. Succes verder met de tocht. Hoop voor ons dat je veel PC/laptop tegen komt. Dan blijven we goed op de hoogte van je avontuur. Groet Wim

  • 21 Mei 2015 - 20:13

    Jan Kl.Herenbrink:

    Hallo John
    Zo te lezen gaat het goed met jou en ben je al lekker op weg.Zoals wij weten maak jij makkelijk kontact en daardoor hoor je veel verhalen van mede pelgrims .Heel leuk. Wel ben ik benieuwd hoe het je vergaat met het vinden van een camping,het slapen in jou tentje ,het ontbijt zelf maken.enz.. Jongen veel succes en goede reis verder.We horen graag weer je verhalen. Gr. Ans en Jan

  • 22 Mei 2015 - 07:57

    Jeroen:

    Hallo John,

    Leuk te lezen over al deze ontmoetingen. Een bijzondere sfeer roepen deze op. Dit hoort bij zo'n reis. Ik denk dat je langzamerhand in een lekker ritme zit. Op naar nieuwe belevenissen en ontmoetingen. Groetjes, ook van Miranka.

  • 22 Mei 2015 - 12:47

    Gerda Pessink:

    Hallo john,

    Wat leuk dat je zoveel verschillende mensen tegenkomt en even zoveel verschillende verhalen. Het is nu al een verrijking van je leven. Ga zo door. Ik ben supertrots op je.
    Groeten Gerda

  • 24 Mei 2015 - 23:58

    Björn De Graaff :

    Hey John,
    Hier is die dan Björn. Ik was die jonge gozer die met jou stukje mee gefietst heeft naar Bastogne. Was ook die jongen die met 3 versnellingen op een Kinder damesfiets de reis heeft gedaan. We hebben ook een frietje gegeten samen in bastogne. Ik heb in 5 dagen 680 km gefietst uiteindelijk. Was van Frankrijk naar Nederland in een dag. Die dag 170 km. Was toch blij dat ik weer thuis was. Ik zei gelijk ik doe dat nooit meer maar volgende dag wilde ik al weer Nog een keer. Ben nu die fiets aan het verkopen. En van dat geld knap ik een andere op. Dat is een hele mooie fiets. Een trek t300. Met 24 versnellingen. Als ik die klaar heb ga ik eerst die fiets inrijden. En een nieuwe route plannen. Ik wil de route santiago de compostela gaan rijden. En dan nog naar de zuid kust. Van Portugal en dan weer naar huis. Reis van 2.5 maand. 6000 km. Ben van plan dat nog dit jaar te doen. Moet wel even kijken of ik het allemaal thuis geregeld krijg. Ik wens jou nog heel veel succes in jou reis. En hoop dat alles goed gaat. En hoop dat we nog een keer contact kunnen vinden. Misschien kan ik een keer naar jou fietsen. Of zo iets. Groetjes Björn.

  • 25 Mei 2015 - 20:19

    Karin:

    Hoi John,

    Via Paul te horen gekregen dat je te volgen bent. Erg leuk natuurlijk, want ik ben benieuwd naar je verhaal en verslagen.
    In Frankrijk lees ik nu en het gaat goed. Fantastisch hoor! We missen je wel tijdens de RPM lessen hoor! In oktober live verslag :). Dan drinken we na de les maar een kop koffie!

    Ik lees mee,

    Succes,

    Groetjes Karin (RPM)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Troyes

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2015

4 dagen Santiago en naar huis

17 Juni 2015

de laatste lootjes

12 Juni 2015

van Burgos naar villacalzar

09 Juni 2015

Spanje

29 Mei 2015

Rocomadour
John

Sinds 11 september 2013 met en maand delay met pensioen. Werkgever Sodexo voorheen Van Hecke Lid van WTC Telecom. Werkt als vrijwilliger bij WIJZ in Zwolle. Getrouwd met louise. 2 dochters 5 kleinkinderen

Actief sinds 02 Mei 2015
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 7530

Voorgaande reizen:

02 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: