Rocomadour - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van John kuil - WaarBenJij.nu Rocomadour - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van John kuil - WaarBenJij.nu

Rocomadour

Door: John kuil

Blijf op de hoogte en volg John

29 Mei 2015 | Frankrijk, Troyes

Vandaag gearriveerd in een klein plaatsje voor Roccomadour
De afgelopen dagen waren stevig voor wat betreft het fietsen.
Gisteren in een klein plaatsje Turenne waar we een helling op moesten van 8 a 10 % voor het eerst deze reis van de fiets af en lopen.
Ik fiets op dit moment samen met Ad en Bets uit Reuzel.
Deze mensen zijn van mijn leeftijd en Bets is een kei in het fietsen en ook in het kaart lezen. Waar Ad en ik nog al eens een afslag missen is Bets altijd allert om ons op. Het goede pad te wijzen.
Gisteren hebben we geen Camping kunnen vinden en hebben geslapen in een Chambre de Hote.
Een aardige Franse dame heeft ons naar deze kamers gebracht omdat we langs de weg stonden te kijken en zoeken waar de beoogde Camping mocht zijn.
Bets spreekt aardig Frans en kwamen we er achter dat bestaande camping op een andere plaats was als dat wij waren.
Ik schrijf dit verhaaltje op een van Nederlandse mensen geleende IPad. Stop ik hier mijn verhaal
Op dit moment ongeveer 1400 km gefietst
Groet john

  • 29 Mei 2015 - 15:36

    Jan:

    Je Bent al mooi op weg John, en zoals ik het lees zijn er veel die dezelfde kant op gaan en eindbestemming hebben.
    Ik blijf het dapper vinden dat je dit avontuur bent begonnen en nog wel alleen.
    Zorg dat de bandjes hard blijven en succes met de rest van de kilometers.

    Gr Jan

  • 29 Mei 2015 - 15:39

    Klaas Kuiterman:

    Hallo John
    Wij zaten al uit te kijken naar een bericht van jou,ikmerk wel dat je vaak niet alleen fietst.Dat is ook wel zo gezellig . Wij van onze fietsclub ,hebben gisteren een rondje door het groene hart gefietst ,was ook heel mooi.
    Nog veel fietsplezier,en wij zien uit naar je volgende bericht.
    hgr Klaas en Miny

  • 29 Mei 2015 - 16:32

    Jan Klein Herenbrink:

    Hallo John
    We zaten ons af te vragen of alles goed ging,naar het blijkt geen bericht goed bericht!!! Zoals je aangeeft fiets je samen op met andere nederlanders. Dit is leuk he en samen kun elkaar helpen als het eens iets minder gaat. 1400 km zou inhouden dat je ongeveer op de helft zit. Maatje ga zo door en het komt helemaal goed. Veel fietsplezier. Groetjes Ans en Jan P.S. Ik fiets weer met de jongens (wel zonder kopwerk)

  • 29 Mei 2015 - 17:55

    Yet Reitsma:

    Hoi Nohn leuk om je te volgen en ik vind het nu al een knappe prestatie.
    Ik blijf je volgen en vind het leuk je verhalen te lezen
    Yet

  • 29 Mei 2015 - 18:07

    Caroline Reitsma:

    Hoi John,
    Ik ben een beetje later aangeschoven. Maar ik vind het nu wel super leuk om je te volgen.
    Heel veel succes en geniet ervan. Gr Caroline

  • 29 Mei 2015 - 18:32

    Henk Linnenbank:

    John,
    Fijn te horen dat het goed gaat. Vorige week maakten we ons een beetje zorgen omdat we niets hoorden. Ik heb Louise gebeld en zij gaf aan dat goed gaat. Let goed op je zelf, hou de suiker goed onder controle en maak er geen wedstrijd van. O" ja zoals ik al eens tegen je heb geroepen, ( Alles wat je niet meeneemt is meegenomen.) Want te zware bepakking moet je wel allemaal over de bergen meedragen. Je bent nu ongeveer halverwege. Hopelijk heb je goed weer, want dat scheelt een slok op de borrel en kun je hdks makkelijker rondtrappen.
    John, heel veel succes en hou ons op de hoogte van je verrichtingen.
    Bon Camino

    Groet Henk en Marianne

  • 30 Mei 2015 - 07:46

    Rinus En Anny:

    Maatje
    Leuk dat we weer wat van je laat horen. Ik begrijp dat het goed met je gaat. 1400 km is al een heel eind dan ga je al zo richting de Spanje.
    Ik hoop dat je redelijk weer hebt want bij ons laat dat nog wat te wensen over. Nog heel veel succes en tot wederhoren.
    Rinus en Anny

  • 30 Mei 2015 - 17:50

    Wim Heite:

    John, je bent goed opweg. Halverwege in het aantal km. Veel succes met de 2e helft van de monstertocht. Geniet ervan en als het kan wat vaker een verslagje.

  • 01 Juni 2015 - 11:32

    Henk Schippers:

    Hoi John,
    Wij zijn terug van een vakantie en de plaatsen waar jij langs komt komen ons heel bekend voor. Wij zijn wat makkelijker richting Spanje gegaan, met de camper. Santiago staat nog steeds op de agenda, maar of het er ooit van komt, we zien wel. We wensen je veel succes toe met de verdere reis. We blijven je volgen.

    Groeten,
    Henk en Ykje

  • 01 Juni 2015 - 22:05

    Marion Kuil:

    hoi John,
    Ik ben verleden jaar nog in Rocomadour geweest! Prachtig gelegen tegen de bergen aan.
    Wat ben je al ver! Véél succes. Bon Voyage!

  • 08 Juni 2015 - 14:10

    Joop Stam:

    Fiets maar lekker door en geniet ervan. Wij gaan morgen (dinsdag) ook naar Frankrijk, maar dan met de caravan.

    Sterkte en het zal vast wel lukken. Joop en Greet

  • 08 Juni 2015 - 14:10

    Joop Stam:

    Fiets maar lekker door en geniet ervan. Wij gaan morgen (dinsdag) ook naar Frankrijk, maar dan met de caravan.

    Sterkte en het zal vast wel lukken. Joop en Greet

  • 08 Juni 2015 - 21:19

    Theo Van Der Tuijn:

    Hey John, Ik lees net dat je op de fiets zit. Top gozer! Je laatste bericht is van een week geleden dus je heb al ruim meer dan die 1400 km achter de kiezen. Wij zijn vorig jaar naar Barcelona gefietst en dat was ook al een takke-end. Maar wij deden hotelletje - hotelletje. Ietsje comfortabeler.
    Misschien dat je er al achter gekomen bent dat in Frankrijk nagenoeg ieder dorp op een heuvel ligt. In de auto merk je daar niets van, maar als fietser begin je dat langzamerhand te vervloeken. Alhoewel, als je op weg bent naar Santiago moet je je natuurlijk een beetje inhouden. In Spanje zal het niet minder worden. Nou succes. Effe de Pyreneeën doorjassen en dan ben je er haast.
    Ik blijf je volgen. Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Troyes

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2015

4 dagen Santiago en naar huis

17 Juni 2015

de laatste lootjes

12 Juni 2015

van Burgos naar villacalzar

09 Juni 2015

Spanje

29 Mei 2015

Rocomadour
John

Sinds 11 september 2013 met en maand delay met pensioen. Werkgever Sodexo voorheen Van Hecke Lid van WTC Telecom. Werkt als vrijwilliger bij WIJZ in Zwolle. Getrouwd met louise. 2 dochters 5 kleinkinderen

Actief sinds 02 Mei 2015
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 7531

Voorgaande reizen:

02 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: